آریانا اچ تالک

آریانا اچ تالک

آریانا اچ تالک

آریانا اچ تالک

پراشتهایی عصبی

پراشتهایی عصبی

پراشتهایی عصبی ,پراشتهایی عصبی چیست,پراشتهایی عصبی و درمان آن,پراشتهایی عصبی,بیماری پراشتهایی عصبی,اختلال پراشتهایی عصبی,داروی پراشتهایی عصبی

پراشتهایی عصبی , پراشتهایی عصبی چیست , پراشتهایی عصبی و درمان آن , بیماری پراشتهایی عصبی

توضیحاتی در مورد پراشتهایی عصبی

دسته ای از اختلال های خوردن که فرد مقدار زیادی غذا را به صورت دوره ای و سریع در مدت کوتاهی بدون احساس کنترل می خورد و سپس با راههای مختلف مانند ورزش های سنگین,روزه , استفاده از داروهای مسهل و مدر سعی در جبران رفتار پرخوری خود دارد که نتیجه آن گیر افتادن بیمار در چرخه ای باطل می شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد پراشتهایی عصبی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

تعریف پراشتهایی عصبی

خوردن مقدار زیادی غذا به صورت دوره ای، غیر قابل کنترل ، وسواسی، و با سرعت زیاد، در یک مدت کوتاه(شکم بارگی)، و سپس القای استفراغ ، مصرف مسهل ها یا داروهای مدر، تحمیل گرسنگی، یا انجام ورزشهای شدید و سنگین به منظور جلوگیری از افزایش وزن(شکم بارگی و پاکسازی).

ویژگی های اصلی پراشتهایی عصبی

ویژگی های اصلی پر اشتهایی عصبی عبارتند از: دوره های راجعه ی پرخوری؛ احساس فقدان کنترل بر خوردن طی دوره های پرخوری؛ استفراغ خود انگیخته، سوء مصرف مسهل ها یا مدرّها، روزه داری، یا ورزش افراطی برای پیشگیری از افزایش وزن؛ و این که ارزیابی خود به طور مداوم که تحت تأثیر تناسب اندام و کاهش وزن قرارگیرد .

انواع پراشتهایی عصبی

دو نوع پر اشتهایی عصبی وجود دارند: نوع پاکسازی و نوع غیر پاکسازی. بیماران نوع غیر پاکسازی اشکالات کمتری در تن- انگاره داشته، کمتر مضطرب بوده و احتمالاً چاق تر هستند. شیوع این اختلال حدود 1% در جمعیت عمومی و 3-1 درصد در زنان جوان است. سن شروع معمولاً 16 تا 18 سالگی است و نسبت ابتلای زن به مرد 10 به یک است.

پراشتهایی عصبی و دوره شکم بارگی

A. دوره های مکرر شکمبارگی دوره شکم بارگی با هر دو حالت زیر مشخص می شود: (1) غذا خوردن، در یک دوره زمانی مشخص (مثلاً هر 2 ساعت). به میزانی که مشخصاً بیشتر از مقداری است که اکثر مردم می توانند طی همین مدت و تحت شرایط مشابه بخورند. (2) احساس ناتوانی در کنترل غذاخوردن درطی این دوره (مثلاً احساس ناتوانی توقف غذاخوردن یا کنترل نوع یا حجم موا غذایی مصرفی). B. رفتارهای جبرانی نامتناسب و مکرر به منظور جلوگیری از افزایش وزن، نظیر استفراغ عمدی، مصرف نابجای مسهل ها ، مدرها ،تنقیه ، یا سایر داروها، روزه داری، یا ورزشهای مفرط C. شکمبارگی و رفتارهای جبرانی نامتناسب هر دو بطور متوسط حداقل 2 بار در هفته و بمدت 3 ماه رخ می دهند. D. ارزیابی خود به شکل نامتناسبی تحت تأثیر شکل و وزن بدن قرار دارد. E. این اختلال صرفاً در طی دوره های بی اشتهایی عصبی رخ نمی دهد.

پراشتهایی عصبی و عوامل زیست شناختی

عوامل زیست شناختی. مطالعات متابولیک نشان می دهند که فعالیت و گردش نوراپی نفرین و سروتونین کاهش یافته است و سطح پلاسمایی اندورفین ها پس از القای استفراغ در بعضی از بیماران مبتلا به پر اشتهایی عصبی افزایش می یابد؛ این امر می تواند باعث تقویت رفتار بیماران شود. ، میزان شیوع در بستگان درجه اول بیمار بالاتر است.

پراشتهایی عصبی و عوامل اجتماعی

عوامل اجتماعی. نمایانگر اهمیتی است که جامعه برای لاغر بودن قائل می شود. این بیماران کمال گرا و پیشرفت طلب هستند. بسیاری از این بیماران افسرده بوده و افسردگی خانوادگی در آنها بالاتر است. سابقه طرد، بی توجهی، و نزاعهای خانوادگی در این بیماران شایع تر از مبتلایان به بی اشتهایی عصبی است.

پراشتهایی عصبی و عوامل روان شناختی

عوامل روان شناختی. بیماران دارای مشکلاتی در رابطه با نیازهای نوجوانی هستند، ولی افراد مبتلا به پر اشتهایی عصبی در مقایسه با مبتلایان به بی اشتهایی عصبی بیشتر اجتماعی، عصبانی و تکانه ای هستند. آنان سابقه ی مشکلاتی در جدا شدن از مراقبت( مثل امتناع از رفتن به مدرسه) دارند. علائم افسردگی و اضطراب شایع هستند؛ خطر خودکشی وجود دارند. سوء مصرف الکل مشاهده می شود و حدود یک سوم این بیماران از مغازه ها دزدی می کنند(دزدی غذا)

اختلال پراشتهایی عصبی

سیر این اختلال معمولاً مزمن است ولی در صورت عدم بروز اختلالات الکترولیتی و آلکالوز متابولیک، ناتوان کننده نخواهد بود. 60% این بیماران پس از درمان بهبود می یابند؛ با این حال میزان عود طی 5 سال به 50% بالغ می شود. در بعضی موارد پر اشتهایی عصبی، دوره های فروکشی 1 تا 2 سال طول می کشند.

آشنایی با پراشتهایی عصبی

Bulimia Nervosa / Binge – Eating Disorder پر اشتهایی عصبی و اختلال پرخوری هردو از اختلال های مربوط به تغذیه مجسوب می شوند. علایم اولیه مشابه این دو اختلال که حداقل یک بار در هفته و در مدت سه ماه تداوم دارد، به شرح ذیل است: دوره پرخوری: صرف میزانی از غذا در یک دوره زمانی کمتر از دو ساعت، که مشخصا بیشتر از مقداری است که اکثر مردم می توانند طی همین مدت و تحت شرایط مشابه بخورند. خوردن سریع تر از حالت طبیعی، خوردن تا زمانی که سیری توام تا احساس ناراحتی ظاهر شود، خوردن مقدار زیاد غذا در زمانی که فرد از لحاظ جسمی گرسنه نیست، خوردن در تنهایی به دلیل احساس شرم از مقدار غذای خورده شوده و احساس تنفر از خود یا احساس گناه شدید پس از پرخوری از نشانه های دوره پرخوری است. این دوره لزوما به یک موقعیت محدود نمی شود مثلا فردی ممکن است پرخوری را در رستوران آغاز و آن را در بازگشت به منزل ادامه دهد. ته بندی های مداوم با مقادیر جزیی غذا در طول روز به عنوان پرخوری تلقی نمی شود. ناتوانی در کنترل خوردن: این مسئله می توان به صورت احساس ناتوانی در توقف خوردن یا کنترل نوع یا حجم غدای مصرفی باشد. اشکال در کنترل پرخوری ممکن است مطلق نباشد، برای نمونه، فرد ممکن است وقتی تلفن زنگ بزند، کماکان به خوردن ادامه دهد، در حالی که اگر کسی سرزده وارد اتاق شوند، خوردن را متوقف کند.

تفاوت پرخوری با پراشتهایی عصبی

هر چند پرخوری و ناتوانی در کنترل خوردن، در پراشتهایی عصبی و اختلال پرخوری مشترک هستند، اما این دو اختلال در بعضی از جنبه های اساسی با هم تفاوت دارند که عبارتند از: پاکسازی: فرد مبتلا به پر اشتهایی عصبی، اعمال نامتناسبی را به صورت مفرط و مکرر در جهت جبران پرخوری و به منظور جلوگیری از افزایش وزن، انجام می دهد که به روش های پاکسازی معروف هستند. نمونه ای از روش های پاکسازی به این شرح هستند، استفراغ کردن بلافاصله پس از خوردن غذا که به وسیله تحریک رفلکس عق زدن انجام می گیرد، در طول زمان این روش به شکلی تشدید می شود که فرد به قصد استفراغ کردن پرخوری می کند. مصرف نا به جای مدرها و مسهل ها، مصرف یا قطع داروهای تاثیر گذار بر هورمون ها مانند مصرف هورمون تیروئید یا قطع انسولین در دیابتی ها. روزه داری یک روزه یا بیشتر از آن. ورزش شدید در زمان و مکان نامناسب تا حدی که مانع فعالیت های مهم فرد می شود و علی رغم آسیب یا سایر عوارض طبی ادامه می یابد. محدودیت رژیم غذایی: مبتلایان به پر اشتهایی عصبی به طور معمول در فواصل بین پرخوری ها، محدودیت رژیم غذایی واضح یا برنامه ریزی شده ای را برای کاهش وزن دارند در حالی که در اختلال پرخوری، فرد به دنبال بروز پرخوری اقدام به گرفتن رژیم می کند به عبارتی در پراشتهایی عصبی اول رژیم غذایی سپس پرخوری و در اختلال پرخوری اول پرخوردن و سپس رژیم غذایی روی می دهد. پاسخ به درمان: میزان بهبودی در مبتلایان به اختلال پرخوری بالاتر از کسانی است که مبتلا به پر اشتهایی عصبی هستند.

پراشتهایی عصبی و رفتار درمانی

a. رفتار درمانی شناختی. بایستی خط اول درمان پر اشتهایی عصبی قلمداد گردد. موفقیت درمان بستگی به رعایت یک برنامه ی درمانی بسیار دقیق و جدّی براساس دستورالعمل است که شامل حدود 20 جلسه طی 5 تا 6 ماه می شود. در این برنامه از تعدادی روشهای شناختی و رفتاری استفاده می شود تا (1) چرخه ی رفتاری پرخوری و رژیم گرفتن که توسط خود بیمار تداوم می یابد قطع گردد( 2) شناختها و باورهای ناکارآمد فرد درباره ی غذا، تن انگاره، و نگرش کلی به خویشتن تغییر یابند. b. روان درمانی پویشی : درمان سایکودینامیک بیماران مبتلا به پر اشتهایی عصبی به سمت عینی نیم) ، غذا را به دو دسته تقسیم می کنند: اقلام مغذی و اقلام ناسالم. غذایی که مغذی تلقی می شود، ممکن است خورده شده و بازگردانده نشود چرا که به طور ناخودآگاه نمادی از درون فکنده های خوب است. ولی غذاهای خرت و پرت به طور ناخودآگاه نماد ویرانگری، تنفر، و بدی است، بنابراین باید با استفراغ از بدن بیرون رانده شود(برون فکنی شود).

پراشتهایی عصبی یا بولیمیا

پرخوری عصبی، که معمولاً بولیمیا نامیده می شود، یک اختلال جدی و خطرناک در غذا خوردن می باشد. افراد مبتلا به این بیماری بطور مخفیانه مقدار زیادی غذا می خورند، و سپس از طریق روش های ناسالم تلاش می کنند تا آن را جبران نمایند. بطور مثال، فرد مبتلا به بولیمیا خود را مجبور به استفراغ کرده، یا بیش از حد ورزش می کند. گاهی اوقات این افراد حتی بعد از یک میان وعده کوچک یا یک وعده ی غذایی معقول نیز اقدام به خالی کردن معده خود یا پاکسازی می نمایند. مبتلایان بولیمیا به دو گروه تقسیم می شوند: – پرخوری عصبی جبران شونده. این افراد بطور منظم خود را وادار به استفراغ و یا استفاده از مسهل، مدر ها و یا تنقیه می کنند. – پرخوری عصبی بدون جبران. در این گروه بیماران از روش های دیگری برای جلوگیری از افزایش وزن مثل روزه گرفتن، رژیم خیلی محدود یا ورزش شدید استفاده می نمایند. با این حال، این رفتارها اغلب با هم تداخل پیدا می کنند، و تلاش برای رهایی از کالری اضافی، به جبران از طریق روش های ناسالم محدود می شود. اگر شما مبتلا به بولیمیا هستید، ممکن است به شدت درگیر وزن و ظاهر خود باشید و به شدت خود را مورد قضاوت و سرزنش قرار دهید. چون این بیماری به تصویر ذهنی که از خود دارید مربوط می شود ( نه فقط مواد غذایی مصرفی)، درمان آن می تواند مشکل باشد. اما درمان های موثر می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید، از الگوهای سالم غذا خوردن پیروی کنید و عوارض جدی را جبران نمایید.

نشانه های پراشتهایی عصبی

علائم و نشانه های پرخوری عصبی: – شدیداً درگیر شکل بدن، ظاهر و وزن خود بودن – ترس از اضافه وزن داشتن – احساس اینکه نمی توانید غذا خوردن خود را کنترل کنید – ادامه دادن خوردن تا زمان درد یا ناراحتی – خوردن غذای بیشتری در دوره ی پرخوری، نسبت به یک وعده ی غذایی عادی یا میان وعده – خود را وادار به استفراغ یا ورزش بیش از حد کردن – استفاده ی نامعقول از مسهل ها، مدر ها و یا تنقیه کردن بعد از غذا – استفاده از مکمل های غذایی یا محصولات گیاهی به منظور کاهش وزن

عوامل خطر در پراشتهایی عصبی

عواملی که ممکن است خطر ابتلاء به پرخوری را افزایش دهند شامل موارد زیر می شوند: – جنس مونث. دختران و زنان نسبت به پسران و مردان، بیشتر احتمال دارد که به بولیمیا مبتلا شوند. – سن. پرخوری عصبی معمولاً در اواخر نوجوانی یا اوایل دوران بلوغ شروع می شود. – زیست شناسی. افرادی که خانواده ی درجه یک آنها (خواهر، برادر، پدر و مادر) دچار اختلالات غذا خوردن می باشند، به دلیل ارتباط ژنتیکی بیشتر احتمال دارد تا آنها نیز به این بیماری مبتلا شوند. همچنین ممکن است کمبود سروتونین مغز نیز در این راستا نقش داشته باشد. – مسائل روانی و عاطفی. افراد مبتلا به اختلالات غذا خوردن ممکن است مشکلات روانی و عاطفی نیز داشته باشند، که به بدتر شدن این اختلالات کمک می کنند. این موارد عبارتند از اعتماد به نفس پایین، کمال گرایی، مشکل مدیریت خشم، افسردگی، اضطراب و وسواس. در بعضی موارد حوادث می تواند یک عامل وخیم کننده باشد. – فشار اجتماعی. فشار دوستان و آنچه مردم در رسانه ها می بینند ممکن است تمایل به لاغر بودن را مخصوصاً در زنان جوان زیاد کند. افرادی که در معرض دید عموم هستند مثل بازیگران، رقصنده ها و مدل ها بیشتر در معرض ابتلاء به اختلالات غذا خوردن می باشند. – فشار عملکرد در ورزش. اختلالات غذا خوردن در میان ورزشکاران، مثل ژیمناست ها، دونده ها و کشتی گیران رایج است. مربیان و والدین ندانسته ممکن است به اختلالات غذا خوردن با تشویق جوان به از دست دادن وزن، حفظ وزن کم و خوردن محدود به منظور عملکرد بهتر، کمک کنند.

بیشتر بخوانید : افزایش اشتها در طب سنتی ♥ افزایش اشتها ♥ بی اشتهایی کودکان ♥ بی اشتهایی در بارداریبی اشتهایی عصبی

روغن هسته آلبالو

روغن هسته آلبالو

روغن هسته آلبالو ,روغن هسته آلبالو برای پوست,روغن هسته آلبالو برای پوست چرب,روغن هسته آلبالو خواص,روغن هسته آلبالو برای لک صورت,روغن هسته آلبالو آسپیان

روغن هسته آلبالو

توضیحاتی در مورد روغن هسته آلبالو

روغن هسته آلبالو از مفیدترین روغنهای گیاهی بوده، افزایش نیروی جنسی زنان، رفع لک‌های پوستی و تیرگی زیر بغل از خواص روغن هسته آلبالو میباشد. آلبالو (فارسی شرقی:آلوبالو) نام درخت و میوه‌ای است بومی جنوب غرب آسیا و اروپا با (نام علمی: Prunus cerasus). میوه آن ترش مزه و سرخ رنگ است. بلندی درخت آن ۳ تا ۱۰ متر[نیازمند منبع] است. صد گرم آلبالو ۱۶ گرم مواد قندی، ۰/۸۵ گرم پروتئین و ۸/۶ کالری دارد. به‌علاوه صد گرم آن حدود ۵۰ میلی‌گرم کلسیم، ۲۰ میلی‌گرم فسفر، ۱ میلی‌گرم آهن، ۴۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین آ، ۰/۱۴ میلی‌گرم تیامین، ۰/۱۲ میلی‌گرم ریبوفلاوین، ۵ میلی‌گرم ویتامین C و نیز مقداری سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس، روی و املاح دیگر دارد [نیازمند منبع]. برای آلبالو خواص زیادی ذکر کرده‌اند که از جمله می‌توان به ارزش آن در درمان التهاب کلیه، سلامتی قلب، ناراحتیهای کبد، معده و روده و نیز بیماری‌های تبدار اشاره کرد. دم کرده آلبالو خاصیت ادرارآور داشته و از قدیم به ارزش آن توجه داشته‌اند. از آلبالو برای تهیه آلبالو پلو، اشکنه آلبالو، شربت آلبالو و ترشی آلبالو و یکی از پر طرفدارترین لیکورهای جهان ویشنوکا و موارد دیگر استفاده می‌شود. در این مطلب از سایت جسارت در مورد روغن هسته آلبالو صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

روغن هسته آلبالو چیست

روغن هسته آلبالو، روغنی شفاف، سبک، نرم کننده پایدار، غنی از اسیدهای چرب اولئیک اسید و لینولئیک اسید می باشد که حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی، توکوفرول ها و ویتامین های A، E، D و B می باشد. این روغن شامل یک اسید چرب اشباع نشده چندگانه به نام الئواستئاریک اسید است که نقش مهمی در تولید پروستاگلاندین ها بازی و با تشکیل یک مانع بر روی سطح پوست یا مو، مانع جذب اشعه UV شده و از آسیب پوست در برابر نور خورشید و پیری پوست محافظت می کند.

مراقبت از پوست و مو با روغن هسته آلبالو

از جمله خواص روغن هسته آلبالو می توان به نرم کننده بسیار عالی برای استفاده در محصولات مراقبت از پوست و مو با توجه به محتوای غنی آن از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین ها، تسکین دهنده خارش پوست خشک، ایجادکننده کف پایدار در فرمولاسیون صابون، فقط برای استعمال خارجی اشاره نمود.

برطرف کردن لکه ها از روی پوست با روغن هسته آلبالو

روغن هسته ی آلبالو یکی از روغن های طبیعی قوی برای برطرف کردن لکه ها از روی پوست صورت است . برای اینکار کافی است که شب ها پیش ازخواب چند قطره روغن هسته ی آلبالو را روی محل لک ریخته و آن را کمی ماساژ دهید و سپس صبح روز بعد صورت خود را با آب ولرم بشویید. به این ترتیب اثرات ضد لک روغن هسته آلبالو به مرور آشکار می شود .

کاربرد روغن هسته آلبالو

عالیترین روغن برای از بین بردن لکهای پوستی (ضد لک قوی)، روشن کننده پوست و رفع کننده تیرگیهای پوستی، نرم کننده پوست صورت، پوشانیدن منافذ پوستی ایجاد شده در اثر جوش و زخم، افزایش میل جنسی بانوان (با یک حبه قند میل شود)، ضد اسهال

استفاده از آلبالو در آشپزی

از آلبالوهای ترش خشک شده در آشپزی از جمله سوپ،گوشت خوک ،کیک، تارت و پای استفاده می‌شود. از آلبالو یا شیرۀ آلبالو در لیکورها و یا نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.در ترکیه،یونان و قبرس با درآوردن هستۀ آلبالو و جوشاندن آن با شکر مربا درست می‌کنند.با مخلوط کردن آب مربای آلبالو و آب خنک شربت درست می‌کنند.

آشنایی با روغن هسته آلبالو

روغن هسته آلبالو دارای طعم فوق‌العاده‌، رنگ و بوی مخصوص به خود میباشد.این روغن سودمند و پرخاصیت گیاهی دارای اسید چرب‌های بالا و هم‌چنین ویتامین E فراوان میباشد و اسیدهای چرب اشباع نشده آن بیش از همه، از نوع اسیدهای چرب چندگانه و اشباع نشده می‌باشد. علت اهمیت این نوع از اسیدهای چرب ان است که بدن انسان قادر نیست این نوع از اسیدها را بسازد در صورتی‌که در ساختار غشاء سلولی و هم‌چنین در مواد مهم روندهای التهابی (پروستا گلاندین) مورد نیاز بدن می‌باشد. از همین رو امروزه اهمیت استفاده از روغنهای گیاهی استخراج شده از دانه های گیاهان مشخص شده است. همچنین از دیگر دلایل اهمیت استفاده از روغن‌های گیاهی عدم وجود کلسترول در این نوع روغنها با وجود داشتن چربی غیر اشباع زیاد میباشد. برای آشنایی بیشتر با خواص روغن هسته آلبالو و فواید آن برای سلامتی در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

برطرف نمودن تیرگی ناحیه زیر بغل با روغن هسته آلبالو

استفاه از این روغن برای برطرف نمودن تیرگی ناحیه زیر بغل مفید بوده، به این منظور توصیه میشود روزی دو مرتبه مقدار کمی از روغن بر منطقه مورد نظر مالیده شود.

تقویت قوای جنسی با روغن هسته آلبالو

روغن استخراج شده از هسته آلبالو برای افزایش نیروی جنسی به ویژه تقویت قوای جنسی زنان بسیار مفید است. به این منظور به بانوان توصیه میشود، یک قطره از این روغن را روی یک حبه قند ریخته و نیم ساعت قبل از آمیزش جنسی آن را بخورند. به این ترتیب آمیزش جنسی لذت بخش تر و طولانی تری را تجربه خواهند نمود.

محافظت پوست در برابر اشعه نور خورشید با روغن هسته آلبالو

از دیگر خواص داویی روغن هسته آلبالو محافظت پوست در برابر اشعه نور خورشید و اثرات مضر اشعه یو وی است. این روغن شامل یک اسید چرب اشباع نشده چندگانه به نام الئواستئاریک اسید است که نقش مهمی در تولید پروستاگلاندین ها بازی و با تشکیل یک مانع بر روی سطح پوست یا مو، مانع جذب اشعه UV شده و از آسیب پوست در برابر نور خورشید و پیری پوست محافظت می کند.

فواید روغن هسته آلبالو

یکی دیگر از فواید درمانی این روغن و استعمال موضعی آن، تسکین و کاهش دردهای مفصلی و روماتیسمی است. استفاده از این روغن برای درمان خارش و التهابات پوستی مفید بوده و علاوه بر آن باعث نرمی و لطافت پوست میشود. استفاده از این روغن برای آرامش اعصاب مفید بوده، به عنوان یکی از روغنهای گیاهی مفید برای ماساژ با اثرات ریلکسی و آرام کننده کاربرد دارد. در طب سنتی از این روغن برای کمک به درمان اسهال استفاده میشود.

ارزش غذایی آلبالو

ارزش غذایی آلبالو زیاد نیست و صد گرم آلبالو فقط ۷۰ کالری دارد. آلبالو دارای ویتامین آ، ب و ث است.املاح معدنی آلبالو عبارت است از آهن، کلسیم، فسفر، کلر، گوگرد، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، روی، منگنز و کوبالت. قند آلبالو از نوع لولوز است و برای اشخاصی که دیابت دارند جذب آن آسان است. آلبالویی برای خوردن خوب است که رسیده و تازه باشد علامت رسیدگی آن رنگ آن است که کاملا قرمز و درخشان باشد. از آلبالویی که رنگ آن کاملا قرمز نشده است و دارای گوشتی سفت است دوری کنید زیرا مصرف آن سوء‌هضم می‌آورد و کار روده‌ها را مختل می‌کند.آلبالو وقتی تیره‌رنگ است و دارای لکه‌‌های قهوه‌ای است کهنه شده و رو به فساد گذاشته است. گاهی میوه‌فروشان برای اینکه آلبالو را خوش‌منظره سازند به آن آب می‌زنند این کار زود آلبالو را خراب می‌کند و آماده می‌سازد که زودتر فاسد شود.

آلبالو برای بیماران قلبی

آلبالو میوه‌ای که برای بیماران قلبی و روماتیسمی فوق‌العاده مفید است و زیبایی و طراوت خانم‌ها را تضمین می‌کند.کشت آلبالو در کشورهایی که تولیدکننده آلبالو هستند روز به روز رو به توسعه است. ایتالیا و آمریکا جزو اولین کشورهای تولیدکننده آلبالو هستند و بیش از ۲۰۰ هزار تن هر ساله میوه آلبالو دارند، بعد از ایتالیا در اروپا کشور آلمان است که محصول سالانه آن به ۱۵۰ هزار تن می‌رسد. درخت آلبالو اصلا در ایران بوده است و از ایران به کشورهای دیگر رفته و کشت شده است. منطقه‌ای که در قدیم درختان آلبالوی فراوان داشته در منطقه وسیعی از آناتولی ترکیه تا دریای خزر بوده است. در حال حاضر در مناطق مختلف ایران درخت آلبالو و میوه آن وجود دارد و بعضی سال‌ها محصول فراوانی دارد که از آن به عنوان میوه استفاده می‌شود یا آن را خشک می‌کنند و یا از آن شربت و مربا و یا آلبالوپلو و یا خورش آلبالو درست می‌کنند.

ممنوعیت مصرف آلبالو

کسانی که ورم روده دارند چون آلبالو ترش است و سلولز دارد دیر هضم می‌شود. کسانی که از معده یا روده‌ها علیل هستند می‌توانند آلبالوی پخته را به صورت کمپوت یا مربا مصرف کنند، البته در این موارد آلبالو چون پخته می‌شود، قسمتی از مواد حیاتی خصوصا ویتامین‌های خود را از دست می‌دهد ولی به آسانی هضم می‌شود. با وجود این بعضی از کسانی که از جهت معده و یا روده‌ها علیل هستند، می‌توانند هضم آلبالو را تحمل کنند به شرطی که صبح ناشتا به مقدار کم آن هم کاملا رسیده باشد، مصرف کنند. کسانی که دیابت دارند می‌توانند به حد اعتدال آلبالو بخورند زیرا قند آلبالو از نوع لولوز است و این قند را بیماران دیابتیک می‌توانند جذب کنند. اشخاصی که چاق هستند نباید آلبالو را به عنوان دسر یا غذای اضافی علاوه بر غذاهای مخصوص رژیم خود مصرف کنند ولی به عنوان یک غذای اصلی می‌توانند آلبالو مصرف نمایند زیرا آلبالو دارای کالری کمی است و شیپور اشتهای کاذب را خفه می‌کند!

مصرف آلبالو

کسانی که بیماری کلیه دارند، اشخاصی که رماتیسم دارند اگر آلبالو بخورند از بروز نقرس در آنها جلوگیری خواهد شد. کسانی که بیماری قلبی دارند چون آلبالو ادرارآور است پتاسیم آن از باقیمانده نمک در عروق جلوگیری می‌کند و به صورت ادرار آن را خارج می‌کند و در نتیجه به قلب کمک می‌کند. خانم‌هایی که می‌خواهند دارای رنگ درخشانی شوند و زیبایی چهره آنها مورد توجه قرار گیرد برای صاف شدن خون خود باید آلبالو بخورند. مصارف دیگر آلبالو جوشانده دم آلبالو بی‌اندازه ادرارآور است و کسانی که به حبس‌البول یا اختلال کلیه و یا مثانه مبتلا هستند باید آن را مصرف کنند. برای تهیه این جوشانده باید ۳۰ گرم دم آلبالو را که خشک کرده‌اید در یک لیتر آب ۱۰ دقیقه بجوشانید و بعد آن را مصرف کنید. در طب جدید هم جوشانده دم آلبالو در مواردی که بخواهند خروج ادرار را زیادتر کنند، مصرف می‌شود. مغز هسته آلبالو را می‌کوبند و از آن روغن مایعی می‌‌گیرند که قرن‌هاست با موفقیت رماتیسم را شفا می‌بخشد.

آلبالو و نقرس

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف آلبالو از بروز نقرس، روماتیسم و بیماری‌های کلیه پیشگیری می‌کند. مرتضی صفوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: کالری آلبالو بسیار پایین است و هر یکصد گرم آلبالو حدود ۷۰ کیلو کالری انرژی دارد. وی گفت: آلبالو سرشار از ویتامین‌های A، B، C و دارای املاح معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفر، گوگرد، سدیم، منیزیم، کبالت و منگنز است. این متخصص تغذیه افزود: قند موجود در آلبالو «لوولوز» نام دارد که برای افراد مبتلا به دیابت جذب آن آسان است. از مصرف آلبالوی نرسیده باید پرهیز کرد به دلیل اینکه موجب بروز بیماری‌های روده‌ای می‌شود. وی اضافه کرد: مصرف آلبالو برای کسانی که دچار بیماری‌هایی مانند ورم روده و ورم معده هستند، مضر است به دلیل اینکه نمی‌توانند به خوبی آن را هضم کنند. صفوی بیان کرد: آلبالو برای افراد مبتلا به بیماری‌های کلیه بسیار مفید است، از بروز نقرس و روماتیسم پیشگیری می‌کند، ادرار‌آور است و از رسوب نمک در رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند و به کار منظم قلب نیز کمک می‌کند.

طرز تهیه روغن هسته آلبالو

روغن گیری از دانه‌های (هسته) برخی گیاهان نظیر هسته آلبالو، هسته انگور، هسته انار و .. به روش کُلدپرس می باشد. در این روش روغن گیری بدون حرارت به دانه و تحت فشار شدید از هسته مورد نظر روغن استخراج میگردد. این روش برگرفته از همان روش سنتی ایرانیان است که حدود ۱۰۰ سال پیش معروف به عصّاری بوده و مواد مؤثره دانه به روغن منتقل میگردید و امروزه توسط دستگاههای مکانیزه و مجهزتر انجام میگردد. در طی این فرآیند تولید روغن، هیچ‌گونه افزودنی و تصفیه شیمیائی صورت نگرفته و از روغن استخراج شده، به‌عنوان مکمل سایر روغنهای رایج در مصارف روزانه استفاده میشود.

بیشتر بخوانید : روغن هسته انگور ♥ روغن هسته خرما ♥ روغن بادام تلخ ♥ روغن زالوروغن کرچک

قرص سرماخوردگی

قرص سرماخوردگی

قرص سرماخوردگی ,قرص سرماخوردگی در بارداری,قرص سرماخوردگی در دوران شیردهی,قرص سرماخوردگی به انگلیسی,قرص سرماخوردگی کوریزان

قرص سرماخوردگی

توضیحاتی در مورد قرص سرماخوردگی

برای درمان سرماخوردگی در بزرگسالان می‌توان از انواع قرص سرماخوردگی مثل آدولت کلد و کلداستاپ استفاده کرد. این داروها هر 6 ساعت یک بار مصرف می‌شود. از عوارض قرص های سرماخوردگی می‌توان به گیجی و خواب‌آلودگی اشاره کرد. شاید کمتر کسی را بتوان یافت که سرماخوردگی را تجربه نکرده باشد. این عارضه مخصوصا به هنگام تغییر فصول خود را نشان می‌دهد و می‌تواند بسیار طولانی شده و کلافه‌کننده باشد. اگرچه درمان خودسرانه سرماخوردگی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود اما برخی افراد به دنبال کاهش این درد راهی داروخانه شده و به مصرف برخی از قرص‌ها روی می‌آورند. بیش از مقدار توصیه شده و طولانی تر از زمان تعیین شده توسط پزشک، مصرف نشود از رانندگی و اعمالی که نیاز به هوشیاری دارند حین مصرف این دارو پرهیز شود از مصرف الکل همزمان با این دارو خودداری شود ترکیبات دارویی دیگر که حاوی استامینوفن، دیفن هیدرامین یا فنیل افرین است مصرف نشود دوز بالای 4 گرم استامینوفن در روز می تواند آسیب کبدی شدید ایجاد کند. در صورت مصرف بیشتر از این مقدار به پزشک اطلاع داده شود. این دارو را بدون مشورت با پزشک در کودکان مصرف نشود. برندهای مختلف این دارو مقادیر متفاوتی از ترکیبات را دارند در صورت بارداری یا تصمیم به بارداری یا شیردهی به پزشک اطلاع داده شود

مشخصات قرص سرماخوردگی

قرص سرماخوردگی بزرگسالان (به انگلیسی: Adult Cold) رده درمانی: ترکیبات درمانی سرماخوردگی اشکال دارویی: قرص

موارد مصرف قرص سرماخوردگی

قرص سرماخوردگی بزرگسالان نوعی ترکیب از چند عامل برای مداوای سرماخوردگی است. این دارو از ترکیب فنیل افرین (یک منقبض کننده عروقی سمپاتومیمتیک)، کلرفنیرامین (آنتی هیستامین) و استامینوفن ساخته شده است. این دارو اغلب در درمان علائم سرماخوردگی (به خصوص سرماخوردگی‌های ویروسی بزرگسالان) مانند آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و تب استفاده می‌شود. گاه در مشکلات مشابه مانند حساسیت تنفسی نیز به کار می‌رود.

مکانیسم اثر قرص سرماخوردگی

فنیل افرین یک ترکیب مقلد اثر سمپاتیک است و با انقباض عروق موجب کاهش علائمی مانند آبریزش بینی، احتقان مخاطی و اشکریزش می شود. استامینوفن یک ترکیب مسکن و تب بر است. کلرفنیرامین مالئات نیز با بلوک اثرات هیستامین بر گیرنده های H۱ تاثیر می کند. کلرفنیرامین مهار کننده پاسخ عضلانی به هیستامین است و در واقع آنتاگونیزه کننده اثرات انقباضی هیستامین روی عضلات صاف تنفسی است استامینوفن تولید پیام درد محیطی را مهار می کند و می تواند از تولید پروستاگلاندین در CNS جلوگیری کند. با مهار مرکز تولید گرما در هیپوتالاموس، تب را کاهش می دهد دکسترومتورفان سرکوب کننده سرفه است که بر مرکز سرفه در مدولا اثر می گذارد فنیل افرین منقبض کننده عروق و ضد احتقان است که علائم ناشی از آسیب بافت مجرای تنفسی فوقانی را بهبود می دهد؛ از تورم غشاهای موکوزی می کاهد، احتقان بینی و هایپرمی بافتی را کم می کند دیفن هیدرامین مهار کننده رقابتی اتصال هیستامین به گیرنده های H1 است؛ فعالیت آنتی موسکارینی قابل توجه داشته و به CNS نفوذ می کند در نتیجه ایجاد خواب آلودگی می نماید سودوافدرین گیرنده های آلفا آدرنرژیک را تحریک می کند که باعث اتساع ریه و انقباض عروق می شود گایافنزین ترشحات مجرای تنفسی را افزایش می دهد و به روان شدن خلط و ترشحات ریه کمک می کند ایبوپروفن با مهار سیکلواکسیژناز (COX-1 و COX-2) از سنتز پروستاگلاندین ها جلوگیری می کند 

قرص سرماخوردگی آدولت کلد

قرص آدولت کلد (adult cold) از ترکیب فنیل افرین، کلرفنیرامین و استامینوفن ساخته شده است. این دارو اغلب در درمان علائم سرماخوردگی (به خصوص سرماخوردگی‌های ویروسی بزرگسالان) مانند آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و تب استفاده می‌شود. این دارو را می‌توان جزء داروهای مسکن، ضدالتهاب و ضدتب به حساب آورد که در درمان علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا، سینوزیت و آلرژی استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که مصرف این دارو می‌تواند موجب خواب‌آلودگی شود بنابراین تا زمانیکه از هوشیاری خود اطمینان حاصل نکرده‌اید کارهایی که نیازمند دقت و هوشیاری است (مثل رانندگی) را انجام ندهید. نکته: بیماران مبتلا به پرفشاری خون و بیماری‌های قلبی به‌ ویژه بیماری‌‌های عروق قلب و نارسایی قلبی و کسانی که دچار تنگی نفس شده‌اند، باید با مشورت پزشک و با احتیاط از قرص سرماخوردگی بزرگسالان استفاده کنند زیرا این قرص دارای منقبض‌کننده‌های عروقی است و با تنگ‌کردن عروق موجب تشدید بیماری‌های قلبی می‌شود.میزان مصرف این دارو در بزرگسالان دو قرص هر ۴ تا ۶ ساعت است. در کودکان نیز یک قرص هر ۴ ساعت استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که داروهای ضدافسردگی و کاهنده فشار خون با این دارو تداخل دارد بنابراین هنگام استفاده از آدولت‌کلد، پزشک را از سایر داروهای مصرفی خود مطلع سازید.

عوارض قرص سرماخوردگی آدولت کلد

عوارض قرص آدولت کلد شامل خواب‌آلودگی، تحریک‌پذیری، سرگیجه، سردرد، افزایش اشتها، بی‌قراری، تاکیکاردی (تند شدن‌ غیرطبیعی‌ ضربان‌ قلب‌) و افزایش فشار خون می‌باشد.

قرص سرماخوردگی کلداستاپ

قرص کلداستاپ حاوی 500 میلی‌گرم استامینوفن، 30 میلی‌گرم پسودوافدرین و 25 میلی‌گرم دیفن‌هیدرامین است که به ترتیب اثرات مسکن، ضد ‌آبریزش بینی و ضدحساسیت دارند و مهم‌ترین عوارض سرماخوردگی را درمان می‌کنند. نکته: در صورت ابتلا به بیماری‌هایی نظیر اعتیاد به الکل، بیماری‌های قلبی – عروقی، دیابت، گاستریت (التهاب معده) و یا زخم معده، پرفشاری خون، پرکاری تیروئید و بزرگی پروستات قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید. میزان مصرف این دارو در بزرگسالان هر ۶ ساعت دو قرص می‌باشد. مصرف این دارو در کودکان، زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود. همچنین این دارو در افراد دارای فشارخون بالا و بیماران قلبی نباید خودسرانه مصرف شود، چراکه فشار خون فرد را می‌تواند بالا ببرد.

عوارض قرص سرماخوردگی کلداستاپ

عوارض قرص کلداستاپ شامل گیجی، خواب‌آلودگی، خشکی دهان و بی‌خوابی می‌باشد

قرص سرماخوردگی کلداکس

قرص کلداکس از داروهای ترکیبی است که بطور موقت برای تسکین علایم ایجاد شده توسط سرماخوردگی‌های معمولی، تب، حساسیت‌ها و دیگر مشکلات تنفسی (مثل سینوس و برونشیت) مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دارو در تسکین چشمان اشک‌آلود، خارش چشم، بینی و گلو، آبریزش بینی و عطسه موثر می‌باشد. توجه داشته باشید که از قرص کلداکس برای درمان علایم سرماخوردگی در کودکان کمتر از شش سال استفاده نکنید مگر اینکه پزشک آن را تجویز کرده باشد. اگر ناراحتی معده دارید باید از این دارو همراه با غذا استفاده کنید. توجه: قبل از مصرف این دارو در موارد مشکلات تنفسی، دیابت، کوری تدریجی، مشکلات قلبی، فشار خون بالا، مشکلات کلیوی، اختلالات کبدی، حملات قلبی، ناراحتی معده و شکم، تیروئید بیش فعال، مشکل در ادرار قطعا با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض قرص سرماخوردگی کلداکس

عوارض قرص کلداکس شامل خواب‌آلودگی، خشکی دهان، گلو، بینی، یبوست یا اختلال در خواب می‌باشد

درمان سرماخوردگی با طب سنتی

طب سنتی بیماری سرماخوردگی را سردسته و رئیس همه بیماری‌ها می‌داند. برای درمان سرماخوردگی راهکارهای زیادی در طب سنتی وجود دارد. مصرف برخی از خوراکی‌های قابل دسترس مثل پیاز، نعنا و شلغم می‌تواند تا حد زیادی به سرعت بهبودی این بیماری کمک کند. علاوه بر این خوردن میوه‌ها مخصوصا میوه‌هایی که سرشار از ویتامین C هستند (پرتقال و لیمو) در درمان سرماخوردگی بسیار موثر است

درمان سرماخوردگی با نعنا

یک از گیاهان دارویی مفید برای درمان سرماخوردگی نعنا است. دم کرده نعنا برای زکام، برونشیت و سرفه بسیار مفید بوده به علت داشتن اسانس منتول خاصیت آنتی‌بیوتیک و میکروب کشی دارد و در درمان گریپ و سرماخوردگی بسیار قوی عمل میکند. همچنین مالیدن اسانس نعنا به پیشانی نیز برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید است.

ترکیبات مشابه قرص سرماخوردگی

در قرص سرماخوردگی بزرگسالان رایج ۳۲۵ میلی گرم استامینوفن ، ۳۰ میلی گرم فنیل افرین و ۲ میلی گرم کلرفنیرامین وجود دارد. ترکیبات مشابه متعددی توسط شرکتهای دارویی مختلف با نامهایی مانند کلداستاپ، کلداکس، اگزاکلد، سوپر کلد٬ تاکی‌فلودک و بیولنول کلد به همین منظور عرضه شده اند. در این داروها گاه نوع ترکیب عوض شده است مثلا در بیولنول کلد روزانه به جای کلرفنیرامین از دکسترومتورفان که ضد سرفه است استفاده شده است و گاه میزان ترکیبات تغییر کرده است مثلا در بیولنول کلد فورت شبانه به جای ۳۲۵ میلی گرم استامینوفن از ۵۰۰ میلی گرم استامینوفن استفاده شده است. ترکیب آنتی هیستامین دکونژستانت فاقد استامینوفن است.

درمان سرماخوردگی با پیاز

زمانی که در ابتدای سرماخوردگی هستید، میتوانید دو ورقه نازک پیاز را ببرید و هر کدام از آنها را در گاز پیچیده و داخل سوراخهای بینی بگزارید. اجاز دهید مدت 5 دقیه داخل بینی بماند و در این مدت سعی کنید با دهان بسته و از راه بینی تنفس کنید. این کار باعث خواهد شد که از پیشرفت سرماخوردگی جلوگیری کنید. همچنین گزاشتن چند عدد پیاز قاچ شده در قسمتهای مختلف خانه باعث جذب عوامل بیماریزا شده و از ابتلای دیگر اعضای خانواده به سرماخوردگی پیشگیری خواهد کرد.

درمان سرماخوردگی با روش های طبیعی

از دیگر گیاهان مفید برای درمان سرماخوردگی سیر است. سیر مدر بوده و برای درمان خانگی سر درد، سرماخوردگی های مزمن و رفع سرگیجه بسیار مفید است. برای بهره‌مندی از خواص سیر توصیه می‌شود دو حبه سیر را له کنید و سپس آن‌ را با شیر یا آب گوشت یا آب مرغ بجوشانید و داغ میل کنید.یکی از راههای درمان خانگی سرماخوردگی بخور دادن است. بخور اکالیپتوس یک درمان شناخته شده برای بهبود علایم سرماخوردگی است. به این منظور یک مشت برگهای تازه اکالیپتوس را خرد کرده و در یک لیتر آب بجوشانید و روزانه 3 تا 4 مرتبه آن را استنشاق نمایید. بخار و روغن موجود در برگهای این گیاه به طرز شگفت آوری آرامبخش بوده و احتقان را در کل دستگاه تنفسی تسکین میدهد. برای بخور دادن میتوانید از برگ آویشن، مریم گلی و یا نعنا نیز استفاده کنید.یک قاشق چایخوری از بزگ تازه یا خشک شده ریحان را را با کمی پودر شبدر و دارچین مخلوط نموده و به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. کمی عسل به آن افزوده و در موقع سرماخوردگی از آن بنوشید. همچنین میتوانید آب ریحان تازه را گرفته و باشیر مخلوط کنید و در زمان سرماخوردگی مصرف نمایید.گیاه دارویی دیگری که برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید و موثر است گیاه اسطوخودوس میباشد. برای استفاده از خواص اسطوخودوس به منظور بهبود زکام، پنجاه گرم از گل آن را در یک لیتر آب ریخته و 10 تا 15 دقیقه دم کنید. بعد آن را صاف نموده و روزی سه مرتبه از آن بنوشید.خوردن برخی میوه ها به وِیژه میوه هایی که سرشار از ویتامین C هستند در درمان سرماخوردگی بسیار موثر است. برخی از میوه‌های مفید برای درمان سرماخوردگی عبارتند از: پرتقال هنگام خواب 2 تا 3 عدد پرتقال را آب گرفته و در یک لیوان بریزید. به آن چند حبه قند و کمی آب جوش افزوده و هم بزنید و تا گرم است آن را بنوشید. لیمو لیمو را برش برش کرده و در یک لیتر آب جوش به مدت دو ساعت بخیسانید و بعد آن را صاف کنید. سپس آن را با شکر شیرین نموده و میل کنید. خرما از دیگر میو های مفید برای درمان سرماخوردگی خرما است. خرما خاصیت دفع خلط دارد. به همین جهت آن را در یک لیتر آب بجوشانید و جوشانده آن را در زمان زکام و درد گلو استفاده کنید. انجیر تعدادی انجیر خشک را در یک لیتر آب بجوشانید و در زمان سرماخوردگی میل کنید. آب انجیر برای سرماخوردگی های شدید و تورم حنجره بسیار مفید است.

منع مصرف قرص سرماخوردگی

منع مصرف: بیش حساسیتی؛ حملات آسم؛ گلوکوم زاویه بسته؛ هایپرتروفی علامت دار پروستات؛ انسداد مجرای ادراری و زخم معده استنوزینگ؛ نقص G6PD؛ نارسایی کبدی شدید کلرفنیرامین در سن زیر 2 سال نباید مصرف شود در صورت مصرف داروی مهار کننده MAO طی 14 روز اخیر استفاده نشود سمیت کبدی استامینوفن در الکلی ها در دوزهای مختلف محتمل است؛ درد شدید یا عود کننده یا تب بالا می تواند نشانگر بیماری جدی باشد؛ استامینوفن در بسیاری از فرآورده های OTC وجود دارد و استفاده از Adult cold همراه با این فرآورده ها می تواند سمیت ناشی از دوزهای تجمعی بالاتر از دوز ماکسیمم توصیه شده ایجاد کند احتیاط: بیماران مسن بیماری های قلبی عروقی (برادی کاردی، بلوک قلبی یا آرتریواسکلروزیس شدید در صورت مصرف فنیل افرین) استامینوفن: ریسک واکنش های پوستی نادر اما جدی دارد که می تواند کشنده باشد؛ این واکنش ها عبارتند از سندروم استیونس جانسون (SJS)، نکرولیز اپیدرمال توکسیک (TEN) و acute generalized exanthematous pustulosis (AGEP)؛ علائم آن ها شامل قرمز شدن پوست، تاول و راش است. دیفن هیدرامین نباید در نوزادان استفاده شود در هایپووولمی شدید در مصرف استامینوفن احتیاط شود در استفاده از ترکیب حاوی کلرفنیرامین در بیمارانی که داروهای CNS depressant می گیرند یا کودکان زیر 6 سال احتیاط شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد قرص سرماخوردگی صحبت کردیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید : قرص شادی آور ♥ قرص سلکوکسیب ♥ قرص شل کننده عضلات ♥ قرص سیالیسقرص سیپروهپتادین